Často kladené dotazy (FAQ)

Stručný postup při standardním prodeji zájezdů

Jak lze zakoupit zájezd přes web cestovní kanceláře LAST.CZ, s.r.o.?

1) Klient zašle vyplněnou objednávku či několik objednávek na konkrétní vybraný zájezd z webu nebo zavolá a tento zájezd si objedná po telefonu na 227 222 277 u našich prodejců. Volná místa musíme vždy prověřit v daném okamžiku u příslušné CK – situace se velmi rychle mění.

2) Prodejce LAST.CZ, s.r.o. ověří disponibilitu letenek a ubytování u příslušné CK nebo v jejich online rezervačním systému (v pracovní době). Zároveň ověří aktuální cenu zájezdu a správnost všech údajů z objednávky.

3) Pokud je hotel volný, provede prodejce LAST.CZ, s.r.o. nezávaznou rezervaci, pokud volný není, prověří jiné možnosti ubytování ve stejném termínu.

4) Klienta kontaktujeme co nejdříve telefonicky a informujeme ho o stavu objednávky (rezervace, vyprodané letenky, vyprodané ubytování). Přednostně vyřizujeme objednávky, kde se podařilo udělat rezervaci a řídíme se rovněž datem odletu/odjezdu. Vysvětlíme další postup a zodpovíme případné dotazy. K zájezdu Vám nabídneme cestovní pojištění Allianz. Prodejce se s klientem domluví na způsobu uzavření cestovní smlouvy (elektronické zaslání nebo návštěva pobočky).

5) Pokud zákazník chce rezervaci závazně potvrdit, zašle mailem nebo nadiktuje požadované údaje, prodejce LAST.CZ, s.r.o. mu co nejdříve zašle k podpisu již vyplněnou Smlouvu o zájezdu a podrobné pokyny pro platbu, doklad o pojištění proti úpadku, všeobecné podmínky příslušné CK, případně další důležité dokumenty. Všechny CK, které prodáváme, mají samozřejmě platné pojištění proti úpadku.

6) Klient zkontroluje všechny údaje ve Smlouvě o zájezdu, smlouvu je třeba vytisknout a podepsat. Podepsanou smlouvu lze poslat mailem, faxem nebo ji uzavřít či podepsat v naší pražské prodejně. Svým podpisem klient potvrzuje, že souhlasí k Všeobecnými podmínkami pořadatele zájezdu. Podepsanou smlouvu musíme obdržet do konce rezervace, pokud není domluva jiná.

7) Klient provede úhradu (zálohu či celkovou částku dle podmínek CK) na základě našich pokynů pro platbu – vkladem hotovosti na některý z našich mnoha účtů nebo převodem přes elektronické či mobilní bankovnictví v rámci stejné banky tak, aby byla platba připsána na náš účet do konce rezervace (vklad na účet se projeví ihned, převod přes internet v rámci stejné banky v řádu několika minut). Při prodlení s platbou je třeba nás včas telefonicky informovat a my se pokusíme rezervaci u CK prodloužit. LAST.CZ, s.r.o. není zodpovědná za následky zpozděné platby ze strany zákazníka či nesprávně zvolený způsob úhrady. Z bezpečnostních důvodů bohužel nelze platit v hotovosti v naší pražské pobočce.

8) Po připsání úhrady a přijetí podepsané Smlouvy o zájezdu je zájezd písemně potvrzen příslušné CK, je ověřeno přijetí smlouvy a rezervace se stává závaznou.

9) Pokyny na cestu jsou klientovi zaslány mailem v elektronické podobě (jakmile je obdržíme od pořadatele zájezdu – cca. 7-5 dní před odletem/odjezdem, u last minute zájezdů co nejdříve). V některých případech jsou zasílány poštou na požadovanou adresu (například u zájezdů německých CK). Po zaplacení zájezdu Vám zašleme kartičky na pojištění Allianz (pokud jste pojištění uzavřeli).

10) O zaslání Smlouvy o zájezdu, přijetí podepsané smlouvy a zaznamenání úhrady je objednavatel zájezdu informován automaticky formou SMS.


Rezervace a smlouva o zájezdu

Do kdy musím zaplatit zájezd, když mám rezervaci např. do 15:00 hodin?

Platba za zájezd musí být na našem účtě připsána nejpozději do konce rezervační doby, abychom včas zajistili zaslání podepsané smlouvy do CK a ověřili, že tento dokument obdržela. U last minute zájezdů může být rezervace pouze v řádu hodin či minut (dobu rezervace určuje vždy pořadatel zájezdu). Je tedy třeba být připraven rychle jednat (rozhodnout se, uzavřít smlouvu a zaplatit).

Potvrdíte moji objednávku v CK pouze na základě podepsané smlouvy?

Závazné potvrzení objednávky v CK probíhá vždy až na základě klientem podepsané Smlouvy o zájezdu a připsání platby na účet LAST.CZ, s.r.o. . Pokud nejsou splněny obě tyto podmínky, není možné rezervaci zájezdu závazně potvrdit. Je důležité, aby klient zaslal veškeré potřebné dokumenty, zajistil úhradu zájezdu do konce rezervační doby a v případě prodlení nás včas kontaktoval!

Co mám dělat, když nemám tiskárnu nebo možnost poslat smlouvu mailem či faxem?

V případě, že klient nemá možnost si smlouvu vytisknout či zaslat zpět podepsanou mailem do konce rezervační doby a nemůže se dostavit do pobočky, je možné nouzově provést monitorovaný telefonický hovor. Při monitorovaném telefonickém hovoru je klientovi přečtena celá Smlouva o zájezdu a klient ji odsouhlasí v plném znění. Jde především o kontrolu všech osobních údajů a objednané služby. Tato možnost je pouze dočasným řešením, aby mohla být rezervace u CK včas potvrzena pouze na základě platby. Klient musí dodat podepsanou smlouvu co nejdříve, aby mohl včas obdržet pokyny na cestu a odbavení.

Kdy se dozvím čas odletu/odjezdu?

Na požádání můžeme ověřit předběžný čas odletu/odjezdu u pořadatele zájezdu. Tyto časy jsou pouze orientační a mohou se změnit. Potvrzené letové časy jsou uvedeny v pokynech na cestu a o případné následné změně je klient informován telefonicky i mailem. LAST.CZ, s.r.o. bohužel nemá na letové časy u zájezdů žádný vliv. První a poslední den jsou vždy určeny k přepravě cestujících a neslouží k rekreaci.

Mohu využít při platbě zájezdu finanční příspěvek od zaměstnavatele (FKSP, Benefity apod.)?

Ano, záleží však na termínu odjezdu či odletu. Podrobnější informace Vám rádi sdělíme v konkrétním případě.

Mohu zájezd částečně zaplatit poukázkami?

Ano, pokud příslušná CK poukázky akceptuje. Platbu poukázkami lze učinit do určité výše. Podrobnější informace Vám rádi sdělíme v konkrétním případě.

Co to znamená, když je hotel „NA VYŽÁDÁNÍ?

Pokud je hotel „NA VYŽÁDÁNÍ“, znamená to, že pořadatel zájezdu již nemá k dispozici předem objednaný a garantovaný pokoj v hotelu a je tedy nutné tento pokoj vyžádat přímo u majitele ubytovací kapacity, u rezervačního oddělení hotelu nebo zahraničního partnera CK. Není tedy možné udělat nezávaznou rezervaci na ubytování, ale lze nezávazně rezervovat letenky.

Jaký je postup, když chci objednat hotel, který je „NA VYŽÁDÁNÍ“?

Postup je stejný jako u zakoupení standardního zájezdu. Klient je však výslovně upozorněn, že hotel je na zpětné potvrzení. S klientem se sepíše smlouva o zájezdu, klient musí zaplatit celkovou částku nebo zálohu (dle podmínek CK a termínu odletu) a zaslat podepsanou smlouvu zpět mailem nebo faxem, případně osobně podepsat v naší pobočce v Praze. Je nutné tyto kroky provést co nejrychleji (výrazné zvýšení pravděpodobnosti potvrzení rezervace). Jakmile je vše provedeno, zasílá se smlouva do CK, která vyžádá ubytování přímo v destinaci. Čekání na potvrzení může trvat pár hodin i 7 pracovních dní (záleží na termínu odletu do destinace a pružnosti hotelu nebo zahraničního partnera CK). Dobu čekání na odpověď ani výsledek bohužel LAST.CZ nemůže ovlivnit. Pravděpodobnost, že bude ubytování potvrzeno, je výrazně snížena v hlavní sezóně (červenec a srpen).

Co se stane, když vyžádání pokoje není potvrzeno?

V případě, že zahraniční partner cestovní kanceláři nepotvrdí poptávaný pokoj v hotelu, je po domluvě s klientem možné hledat jinou vhodnou variantu nebo klientovi vrátíme celkovou zaplacenou částku převodem na účet. Pokud hotel nebo partner pokoj potvrdí, stává se sepsaná smlouva o zájezdu okamžitě závaznou a peníze se na základě faktury zasílají do CK. Bohužel není možné zájezd v CK vyžadovat bez zaplacení požadované částky předem a zaslání podepsané smlouvy (dle podmínek CK).

Včera jsem si koupila zájezd a dnes je cena nižší, mohu požadovat vrácení peněz?

CK bohužel žádný přeplatek nevrací, klient platí vždy cenu, která je platná v době rezervace zájezdu. Spekulacemi a čekáním na lepší cenu se klient vystavuje riziku, že CK hotel či zájezd vyprodá. Po zakoupení zájezdu doporučujeme cenu již nesledovat a těšit se na dovolenou...:-)

Včera jsem si koupil zájezd a dnes jsem si přečetl špatné recenze, můžu ho zrušit či požadovat výměnu hotelu?

Zájezd můžete zrušit kdykoliv před odletem, ale stornování zájezdu se vždy řídí stornopodmínkami příslušné cestovní kanceláře. Bezplatná výměna hotelu není možná, změna by byla považována za storno zájezdu a opět by se řídila stornopodmínkami CK. Samozřejmě lze vyzkoušet, zda by bezplatnou změnu hotelu umožnila příslušná CK (bez záruky). Recenze prosím studujte před objednáním zájezdu, doporučujeme se řídit raději hodnocením hotelu na zahraničních webech např. na www.tripadvisor.com. O úrovni některých recenzí a jejich autorů na mnoha českých webech si jistě uděláte obrázek sami...:-)


Stornopodmínky

Jaké jsou stornopodmínky při zrušení zájezdu těsně před odletem?

Stornopodmínky se řídí vždy Všeobecnými podmínkami příslušného pořadatele zájezdu. LAST.CZ, s.r.o. si žádné stornopoplatky neúčtuje. Pár dní před odletem činí stornopoplatky u CK 80-100 %, z tohoto důvodu doporučujeme všem uzavřít komplexní cestovní pojištění nebo pojištění na storno.


Komplexní cestovní pojištění

Proč si mám dokoupit komplexní cestovní pojištění?

LAST.CZ, s.r.o. nabízí za příplatek velmi kvalitní komplexní cestovní pojištění Allianz včetně storna a neomezených léčebných výloh za výhodných cenových podmínek. Rozhodně nedoporučujeme riskovat a cestovat bez cestovního pojištění.

Na co se vztahuje pojištění storna zájezdu?

Pokud si připlatíte pojištění storna zájezdu, je možné stornovat v následujících případech:

  • zdravotní důvody - náhlá nemoc objednavatele nebo jeho přímého příbuzného (manžel/manželka, dítě, otec, matka, sourozenec)
  • úmrtí v rodině objednavatele nebo cestujících

Všichni cestující ze smlouvy o zájezdu musí mít zaplaceno pojištění na storno. Podrobné podmínky pojišťovny obdržíte před zakoupením zájezdu.

Pojištění storna zájezdu se nevztahuje na osobní či pracovní komplikace, zmeškání odletu/odjezdu nebo nesplnění pasových či vízových formalit při vstupu do příslušné země (za platnost cestovních dokladů zodpovídá vždy zákazník).

Pojištění storna nekryje 100% ceny zájezdu, klient má vždy spoluúčast. Nejčastěji je spoluúčast 20% a pojišťovna pak hradí 80% ze stornopoplatků po odečtení již vrácené částky od CK a částky za pojištění – pokud klient doloží veškeré požadované dokumenty.


Pokyny k odletu a odbavení

Kdy dostanu pokyny k odletu?

Pokyny k odletu nám zasílá CK v elektronické podobě cca. 5 pracovních dní před odletem/odjezdem na zájezd. U zájezdů last minute se snažíme pokyny na cestu zajistit co nejdříve, ale záleží na rychlosti zpracování pokynů pořádající CK. Odbavení je v elektronické podobě a je přeposíláno mailem na adresu objednavatele. Zároveň je klient o zaslání informován formou SMS.

Mám komplexní elektronické odbavení, bude na mě čekat zástupce CK před odletem na letišti nebo odjezdem autobusu?

Pokud klient obdržel komplexní odbavení (letenky, vouchery na ubytování a další informace), na letišti si najde číslo letu a číslo přepážky na odbavení, na kterou se přesune. Předloží komplexní odbavení a cestovní pas (případně OP). Některé CK již žádné letenky nevystavují a klient cestuje na základě hromadného seznamu cestujících a cestovního dokladu. U autobusových zájezdů je vždy před odjezdem přítomen zástupce CK. Veškeré instrukce najdete v pokynech na cestu od konkrétní CK.

Jaká je povolená váha zavazadel?

Není-li stanoveno jinak, je povolená váha zavazadla u charterových letů 15 kg na osobu/odbavené zavazadlo a 5 kg na osobu/příruční zavazadlo. Pokud mají dvě osoby jedno společné zavazadlo, nesmí jeho váha překročit 32 kg. Tento údaj budete mít uveden v pokynech na cestu nebo na letenkách. U linkových letů je údaj uveden na letence a liší se dle letecké společnosti a knihovací třídy.

Co když vím, že mé zavazadlo bude vážit více jak 15 kg a letím charterovým letem?

Pokud již předem víte, že budete mít těžší zavazadlo, dá se vždy v CK ověřit, zda je možné si dopředu připlatit nadváhu zavazadla a vyhnout se tak placení poplatku na letišti před odletem (poplatky na letišti jsou vysoké a liší se dle letecké společnosti).

Mám zakoupený zájezd a chtěl bych si zajistit konkrétní místa v letadle, je to možné?

Pokud cestujete na klasický organizovaný zájezd, jehož přeprava je zajištěna charterovým letem, tak není možné si místa dopředu rezervovat, pokud tuto možnost CK nenabízí jako příplatkovou službu. Další možností je se dostavit na letiště s předstihem a místa si vybrat při odbavení na letišti.

Pokud máte zájezd individuálně sestaven a letíte na pravidelné lince, je rezervace míst možná. Je-li ale tato rezervace bezplatná, může se stát, že Vám nakonec nebudou konkrétní místa přidělena. U některých leteckých společností je možné provést bezplatnou rezervaci sedadel a online check in cca. 30 hodin před odletem na webu letecké společnosti. Můžete se tak předem odbavit a vytisknout si palubní lístek.


Pasové, vízové a zdravotní předpisy

Cestující sám zodpovídá za správnost a platnost svých dokladů, za ověření vízové povinnosti a splnění podmínek pro vstup na území zvoleného státu. Doklady jsou důkladně kontrolovány již při pasové kontrole na letišti v ČR a při nesplnění podmínek Vám nemusí být povolen odlet z ČR. V takovém případě cestovní kancelář ani agentura neposkytuje žádnou finanční náhradu za nevyužitou dovolenou a nenese žádnou odpovědnost za tuto nepříjemnou situaci.

Kam mohu vycestovat, když máme občanský průkaz?

Pokud má klient pouze platná OP může cestovat do zemí Schengenského prostoru, více viz. sekce cestovní doklady. Pasové a vízové předpisy se bohužel rychle mění a je třeba vše ověřit na webu Ministerstva zahraničních věcí nebo na příslušné ambasádě.

Mám pouze tzv. rychlopas, kam s ním mohu vycestovat?

V případě, že má klient pouze rychlopas, je nutné vybírat takové destinace, kde není požadován doklad s minimální platností 6 měsíců po datu návratu. Určitě není možné na rychlopas cestovat do většiny exotických destinací ani Egypta.

Cestuji s CK do exotiky, kde jsou doporučená očkování, musím se nechat očkovat?

Pro nejaktuálnější informace se s žádostí o odbornou konzultaci se obraťte na specializovaná centra cestovní medicíny, hygienickou stanici nebo očkovací centrum. Očkování prosím řešte vždy s výrazným předstihem.

Informace o očkování a očkovacích centrech najdete zde: