Mimosoudní vyrovnání

Mimosoudní vyrovnání

Dle novely zákona č.378/2015 nabývajícího platnosti 01.02.2016, může zákazník v případě reklamace využít cestu mimosoudního vyrovnání spotřebitelského sporu. V tomto případě se může zákazník obrátit na tyto orgány:

a) v případě zprostředkování (zájezd a ubytování): ČOI – http://www.coi.cz
Ústřední inspektorát, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha  Telefon: +420 296 366 360, Fax: +420 296 366 236
IČ: 00020869, DIČ: CZ00020869

b) v případě autobusové dopravy: Ministerstvo dopravy - http://www.mdcr.cz/cs/ - v mezinárodní autobusové linkové silniční dopravě osob Dopravní úřady - ve svém správním obvodu ve věcech, které nenáleží do resortu Ministerstva dopravy.

c) další možností je se obrátit na on-line evropskou platformu dostupnou na webových stránkách:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS

V řízení ČOI jde o proces tzv. konciliace, během níž jsou strany vedeny k urovnání sporu nezávislým prostředníkem. Výsledkem řízení je buď uzavření soukromoprávní dohody stran o způsobu řešení sporu (která může usnadnit následné soudní řízení, kde se budou domáhat rozsudku o plnění vzniklé dohody), nebo v případě neshody soudní řízení.

V případě této události je CK LAST.CZ, s.r.o. povinná hlásit událost Ministerstvu průmyslu a obchodu. Ministerstvo průmyslu a obchodu zadává informace do seznamu podle odstavce 8, § 20f, zákona č.378/2015 Sb. a umožní je Evropské komisi (která je zadává do on-line platformy pro řešení mimosoudního řešení spotřebitelských sporů), a dále jej zveřejní na svých internetových stránkách spolu s odkazem na příslušné internetové stránky Evropské komise. Seznam musí být dostupný též na trvalém nosiči dat.

Schránka
0 zájezdů ve schránce